XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2016. augusztus 1., hétfő

Augusztus 1.



Bölcs 7,7-9.13-16               (Irigység nélkül adom tovább, hisz kifogyhatatlan kincs)
Ezért könyörögtem, és megkaptam az okosságot; esdekeltem, és leszállt rám a bölcsesség lelke. Többre becsültem a jogarnál és a trónnál, és hozzá mérten semminek tartottam a gazdagságot. A fölbecsülhetetlen drágakövet sem állítottam vele egy sorba. Csalárdság nélkül sajátítottam el, irigység nélkül adom tovább, nem rejtem el gazdagságát. Hisz kifogyhatatlan kincs az emberek számára. Akik szert tettek rá, megszerezték Isten barátságát, mert ajánlották őket a fegyelem adományai. Adja meg nekem az Isten, hogy bölcsen beszéljek, és ahhoz méltóan gondolkodjam, aminek részese lettem! Mert ő irányítja a bölcsességet és vezeti a bölcset. Hiszen a kezében vagyunk mi magunk, a szavaink, egész értelmünk és minden ügyességünk.

Egy drága kincset általában nem szoktak bárhol tartani, hanem különleges helyen őrzik azt, nehogy ellopják. Akinek anyagi kincse van, félnie kell, hogy elveszik tőle. Jézus már figyelmeztetett erre: „Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol moly és rozsda emészt, ahol a tolvajok betörnek és lopnak.” (Mt 6,19). Azonban vannak más fajta kincsek, amelyek miatt nem kell félnünk, hogy elkallódnak vagy elveszik tőlünk. Ilyen kifogyhatatlan kincsről beszél a Bölcsesség könyve. Az imádságban a Bölcsesség könyvének írója ezt a kincset kérte Istentől: Ezért könyörögtem, és megkaptam az okosságot; esdekeltem, és leszállt rám a bölcsesség lelke.” Nagyra becsüli ezt mint Isten ajándékát; számára nagyobb kincs a bölcsesség bármilyen földi gazdaságnál. Bár számára nagyon drága, mégsem akarja kizárólag magának megtartani. Másokkal kívánja megosztani: Csalárdság nélkül sajátítottam el, irigység nélkül adom tovább, nem rejtem el gazdagságát.” Azt szeretné, hogy mások is felismerjék kincsükként a bölcsesség lelkét, hiszen az bevezet bennünket az Istennel való barátságba. Mivel neki jó ebben az Istennel való kapcsolatban élni, nem akarja ezt visszatartani másoktól. Tudja, hogy ugyanúgy őrzi ezt az Istennel való kapcsolatot akkor is, amikor másokkal is megosztja. A mai imádságban Isten arról szeretne beszélgetni velünk, hogy milyen kincsnek tekintjük a vele való barátságot? Mennyire élünk annak tudatában, hogy Isten kincseit nem veszíthetjük el, ha megosztjuk azokat? Ez a szeretetnek a dinamikája: „A szeretet soha el nem múlik.” (1Kor. 13,8). A szeretet kifogyhatatlan kincs, és Isten maga ez a szeretet. Ismerjük meg jobban ma és ennek a hétnek a során Isten kincseinek ezt a dinamikáját.
Feladat a mai napra: Kérem, hogy a Szentlélek - a bölcsesség lelke - világosítson meg, ki lenne az a személy, akivel hitemről beszélgetni tudnék.