XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2024. február 1., csütörtök

Február 1.



Iz 43,1-5         (Ha tűzben jársz, nem égsz meg. Mert drága vagy)
Most pedig így szól az Úr, a te teremtőd, Jákob, és a te formálód, Izrael: »Ne félj, mert megváltottalak! Neveden szólítottalak, az enyém vagy. Ha átkelsz a vizeken, én veled vagyok, és ha a folyókon, azok nem borítanak el; ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng nem perzsel meg téged. Mert én vagyok az Úr, a te Istened, Izrael Szentje, a te szabadítód; odaadtam érted váltságul Egyiptomot, Etiópiát és Sábát helyetted. Mert drága vagy szememben, becses vagy, és én szeretlek téged, azért embereket adok oda helyetted, és népeket az életedért. Ne félj, mert én veled vagyok! Napkeletről elhozom ivadékaidat, és napnyugatról is összegyűjtelek.

Sokszor ebből az előzményből indulunk ki, hogy ha Isten szeret minket, jól fognak menni a dolgaink életünkben. Ha azonban bajok történnek velünk vagy nehézségek merülnek fel, a következő kérdés fogalmazódik meg bennünk: Ha Isten szeret engem, hogyan engedhette meg, hogy ilyesmi velem megtörténjen? Amikor szembesülünk egy betegséggel, családi problémával, egy nehéz helyzettel a munkahelyen vagy szűk anyagi keresztmetszettel elkezdünk kételkedni Isten szeretetében. Isten szeretete nem annak a garanciája, hogy eltűnik minden nehézség, mind baj az életünkből. Azt viszont megígéri nekünk Isten, hogy a kritikus helyzetekben velünk lesz és a nehézségekben nem fogunk tönkremenni. Erről is beszél a mai idézet, mely talán sokunk kedvenc szentírási szakasza: Ha átkelsz a vizeken, én veled vagyok, és ha a folyókon, azok nem borítanak el; ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng nem perzsel meg téged. Amellett, hogy Isten az ő szeretetét fejezi ki irántunk(én szeretlek téged”) és azt, amit számára jelentünk, („drága vagy szememben, becses vagy”), azt is elmondja, mi mindent tesz értünk. Arra is bátorít, hogy ne féljünk, mert velünk lesz: Ne félj, mert én veled vagyok!” Mai imádságunkban kérjük a Szentlelket, hogy erősítse meg hitünket, hogy az élet kihívásaiban is felfedezzük, mennyire szeret bennünket az Úr, különösen is a nehéz helyzetekben.
Feladat a mai napra: Milyen nehézségekkel kell küzdenem a mai napon? Arra figyelek, hogyan kísér engem Isten ezekben a helyzetekben, és hogyan tapasztalom szeretetét.