XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2018. március 15., csütörtök

Március 15.

Jn 19,28
Jézus tudta, hogy már minden beteljesedett. De hogy egészen beteljesedjék az Írás, megszólalt: „Szomjazom!”

Hosszú csend után Jézus újra megszólal. Most engem is megszólít: „Szomjazom!” Jézus mit tehetek érted? Látom, amint a katonák odaszaladnak hozzá. Volt ott egy ecettel teli edény. Belemártottak egy szivacsot, izsópra tűzték és a szájához emelték. (Jn 19,29) Jézus, ecetre szomjaznál? Ennyi az, amit az ember tud neked adni? Ecetet!? Mire szomjazik a lelked, drága Jézusom? – Jézus elsősorban talán a 42. Zsoltár szavaival válaszolna: Ahogy a szarvasünő a forrás vizére kívánkozik, úgy vágyakozik a lelkem utánad, Uram. Lelkem szomjazik az Isten után, az élő Isten után. Mikor mehetek már, hogy lássam Isten arcát? – Az Atyára vágyodsz, arra aki szeret téged, akiben végre megpihenhetsz. Vagy van még más is, amire szomjaznál? Mindig újra ott cseng a fülemben: „Szomjazom!” Jézus, hogyan olthatnám szomjúságodat? – Valóban nemcsak az Atyára szomjazom, hanem rád is: Kelj föl, kedvesem, gyere szépségem! Sziklák hasadékában fészkelő galambom, rejtekhelyeden, a szirtek szegélyezte ösvényen mutasd meg arcodat, hadd halljam hangodat, mert szépen cseng a hangod, és bájos az arcod. (Én 2,13-14). Utánad vágyódom, a szépségedre, bájos arcodra, szemeidre, melyek kifejezik szíved tisztaságát, irántam való mély szeretetedet. Hadd halljam hangodat, szereteted őszinte és szép dalát, mely a legszebb muzsikaként cseng a fülemben. Hadd lássalak, aki a sziklák hasadékában rejtőzködsz a gonosz támadásaitól. Kelj föl, kedvesem, gyere szépségem! Rád szomjazom! – Jézus, mivel olthatnám szomjúságodat? – Azzal, hogy éled az evangéliumot, hogy nekem szolgálsz, és engem követsz, s ahol én vagyok, ott legyél te is. (vö. Jn 12,26), hogy fölveszed keresztedet minden nap (vö. Lk 9,23), hogy nem félsz attól, hogy olyan légy mint a búzaszem, mely ha nem hull a földbe, és nem hal el, egymaga marad, de ha elhal, sok termést hoz (Jn 12,24), hogy odaadod életedet a barátaidért (vö. Jn 15,13), és úgy próbálod szeretni testvéreidet, amint én szerettelek téged (vö. Jn 13, 34). – Jézus, és még mire szomjazol? – A testvéreidre, azokra, akik a szavadra hinni fognak bennem. Hogy egyek legyetek! Amint te, Atyám bennem vagy s én benned, úgy legyenek ők is eggyé bennünk, hogy így elhiggye a világ, hogy te küldtél engem. (Jn 17,21). És arra, hogy tanítványommá tesztek minden népet, hogy evangéliumom eljusson a világ végéig (vö. Mt 28,19-20; Mk 16,15). Kitartasz mellettem? Segítenél nekem, hogy minél több ember megismerje az Atya szeretetét?

Feladat a mai napra: Átgondolom, milyen gesztussal, magatartással tudnám ma Jézus szomját oltani?