Jn 6,53-58 (Aki ezt a kenyeret eszi, az örökké él)
Jézus ezt mondta rá: „Bizony, bizony, mondom nektek:
Ha nem eszitek az Emberfia testét és nem isszátok a vérét, nem lesz élet
bennetek. De aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete
van, s feltámasztom az utolsó napon. A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem
valóságos ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem
marad, én meg benne. Engem az élő Atya küldött, s általa élek. Így az is élni
fog általam, aki engem eszik. Ez a mennyből alászállott kenyér nem olyan, mint
az, amelyet atyáitok ettek és meghaltak. Aki ezt a kenyeret eszi, az örökké
él.”
„Ki
fog föltámadni? Minden ember, aki meghalt: "Akkor előjönnek, akik jót
cselekedtek, az élet föltámadására, akik pedig gonoszat cselekedtek, az ítélet
föltámadására" (Jn 5,29).” (KEK 998). „Hogyan? Krisztus saját testében
támadt föl: "Nézzétek kezemet és lábamat: én magam vagyok az" (Lk
24,39); de nem ebbe a földi életbe jött vissza. Hasonlóképpen, Őbenne
"valamennyien a saját testükkel fognak föltámadni, amit most
birtokolnak", de ez a test át fog alakulni a dicsőség testévé,
"szellemi testté" (1Kor 15,44): "De azt kérdezhetné valaki,
hogyan támadnak föl a halottak? Milyen testtel jönnek majd elő? Oktalan! Amit elvetsz,
nem kel életre, hacsak meg nem hal. Amit vetsz, nem a növény, mely csak azután
fejlődik, hanem a puszta mag (...). Romlásra vetik el, romlatlannak támad föl;
(...) a holtak romolhatatlanságra támadnak föl (...). Ennek a romlandó testnek
föl kell öltenie a romolhatatlanságot, ennek a halandónak a halhatatlanságot
(1Kor 15,35-37.42.52-53). (KEK 999) „Ez a "mód, ahogy a föltámadás majd
megtörténik", fölülmúlja képzeletünket és értelmünket; csak a hitben
közelíthető meg. De az Eucharisztiában való részesedésünk már előízét nyújtja
testünk Krisztus által történő színeváltozásának: "Ahogy a földből vett
kenyér Isten segítségül hívása után többé nem közönséges kenyér, hanem
Eucharisztia, mely két elemből, egy földiből és egy égiből áll; ugyanígy
testünk is, amikor magunkhoz vesszük az Eucharisztiát, már nem a romlandósághoz
tartozik, hanem övé a föltámadás reménysége." (KEK 1000) „Mikor?
Véglegesen az "utolsó napon" (Jn 6,39--40.44.54; 11,24); "a
világ végén". A halottak föltámadása ugyanis szorosan összefügg Krisztus
második eljövetelével: "A parancsszóra, a főangyal kiáltására, Isten
harsonazengésére az Úr maga száll le a mennyből, s először a Krisztusban
elhunytak támadnak föl" (1Tesz 4,16).” (KEK 1001)
Feladat a mai napra: Az Eucharisztia a jövendő dicsőség
záloga. Ezért törekedjünk arra, hogy ezen a hétvégén szentáldozáshoz járuljunk,
hogy Krisztus bennünk lehessen, és mi Őbenne.