MTörv 18,9-22 (A jövendölés és mágia)
Ha
bevonulsz arra a földre, amelyet az Úr, a te Istened ad neked, ne tanuld el az
ottani népektől az utálatos dolgokat. Ne akadjon közted senki, aki fiát vagy
lányát arra készteti, hogy tűzön menjen át; aki jövendőmondásra, varázslásra,
csillagjóslásra vagy boszorkányságra adja magát;aki bűbájosságot űz, szellemet
vagy lelket kérdez; aki halottat idéz. Mert aki ilyet tesz, utálat tárgya az Úr
szemében; az Úr, a te Istened emiatt az utálat miatt űzi el ezeket a népeket előled.
Légy egészen hű az Úrhoz, a te Istenedhez. Ha ezek a népek, amelyeket elűzöl,
hallgatnak is a jövendőmondókra meg a varázslókra, neked az Úr, a te Istened
ezt nem engedi meg. Neked prófétát támaszt az Úr körödből, testvéreid közül,
mint engem, őrá hallgassatok. Pontosan ezt kívántad az Úrtól, a te Istenedtől a
Hóreben, egybegyűlésetek napján, amikor azt mondtad: „Nem hallgatom tovább az
Úrnak, az én Istenemnek hangját, s nem nézem tovább ezt a hatalmas tüzet,
nehogy meghaljak!” Erre így szólt hozzám az Úr: „Helyesen beszéltek. Prófétát
támasztok nekik testvéreik köréből, mint téged, neki adom ajkára szavaimat, s ő
mindent tudtukra ad, amit parancsolok neki.” Ha valaki nem hallgat szavaira,
amelyeket az én nevemben hirdet, akkor magam leszek, aki számadást kérek attól
az embertől. Annak a prófétának pedig, aki egyetlen olyan szót is merészel
hirdetni a nevemben, aminek a hirdetésével nem bíztam meg, vagy aki más istenek
nevében beszél, az ilyen prófétának meg kell halnia. Lehet, hogy azt mondod
magadban: Miről ismerjük fel azokat a szavakat, amelyeket nem az Úr
mondott? (Tudd meg hát:) azok a szavak,
amelyek, bár a próféta az Úr nevében hirdeti őket, nem válnak valósággá, s nem
teljesülnek, olyan szavak, amelyeket nem az Úr mondott. A próféta mondta őket
elbizakodottságában, nem kell tőlük tartanod.
Isten föltárhatja a jövőt prófétái vagy szentjei előtt. Mindazonáltal az
igazán keresztény lelkület a jövő tekintetében bizalommal ráhagyatkozik a
Gondviselés kezére, és nem táplál semmiféle egészségtelen kíváncsiságot ez
irányban. A meggondolatlanság a felelősség hiányát hozhatja létre. (KEK 2115). Mindenfajta
jövendölés elvetendő: a Sátánhoz vagy a démonokhoz fordulás, a halottidézés és
minden más praktika, mely hamisan azt hirdeti, hogy képes "lerántani a leplet"
a jövendőről [vö. MTörv 18,10; Jer 29,8]. A horoszkópok, az asztrológia, a
tenyérjóslás, a kártyavetés, a jelek értelmezése, a jövőbelátás, a jósokhoz
(médiumokhoz) fordulás mind arra törekszik, hogy hatalma legyen az idő, a
történelem és végső soron az emberek fölött; ugyanakkor kegyessé akarják tenni
a titokzatos hatalmakat. Mindezek ellentmondanak a szerető félelemhez
kapcsolódó tiszteletnek és imádásnak, mellyel egyedül Istennek tartozunk. (KEK
2116). A mágia és a varázslás valamennyi fajtája, melyek által úgy tesznek,
mintha hatalmuk lenne az okkult hatalmak fölött, mintha szolgálatukra tudnák
kényszeríteni őket és természetfölötti hatalomhoz jutnának általa felebarátjuk
fölött -- még ha az egészségét akarnák is visszaadni --, súlyosan ellenkeznek a
vallásosság erényével. Ezek a praktikák még inkább elítélendők, ha ártani
akarnak a másiknak, vagy ha a démonok beavatkozásához folyamodnak. Az amulettek
viselése is elvetendő. A spritizmus gyakran jövendőmondó vagy mágikus
cselekményeket takar. Ezért az Egyház inti a híveket, hogy tartózkodjanak tőle.
A hagyományos gyógymódok (természetgyógyászat) alkalmazása nem törvényesíthetik
a gonosz hatalmak segítségül hívását és mások hiszékenységének kihasználását. (KEK
2117). Azt láthatjuk, hogy mind a mai napig nagyon is aktuális téma, hiszen úgy
tűnik, hogy egyre jobban terjednek a mindenféle természetgyógyászati terápiák.
Sokszor keressük is az alternatív gyógymódokat, amikor úgy érezzük, hogy az
iskolai orvoslás korlátaihoz ért. Nagyon fontos, hogy tudatos legyen számunkra,
mennyire egyeztethető össze a hitünkkel, és mennyire nem. A mai ember
problémája, hogy mivel olyan információáradattal találkozik, mely mind abszolút
igazságnak adja el magát, nem gondolja át eléggé a Szentírás és az Egyház
tanításának fényében, hogy mit tehet és mit nem, mit alkalmazhat, és mi téríti
őt le Isten útjairól. Ne fogadjunk el naivan mindent, ami jól hangzik, vagy
szépen néz ki. Ennek egyik szörnyű példája a sátánista rózsafüzér, melyet akár
katolikus kegytárgyboltokban és zarándokhelyeken is osztogatnak, vagy olcsón
vásárolhatnak. Fontos az, hogy tudjunk különbséget tenni, mi az Istené, milyen
gyakorlatok és szimbólumok segítenek minket Isten felé, és mi nem, és
határozottan utasítsuk el, ami elterel tőle.
Feladat a mai napra: Megvizsgálom rózsafüzérjeimet: Van-e köztük
műanyag rózsafüzér, és ha igen, van-e rajta jól olvashatóan INRI-tábla? Ha
igen, akkor jó. Ha nem, ha sarkaiban ötszögöt látok, benne egy nappal, vagy
sátánfejekkel, és a kereszt mögött egy kígyó húzódik meg, akkor szabaduljunk
meg tőle, mert ez sátánista rózsafüzér. Ezt követően megcsókolva hiteles
rózsafüzérem keresztjét, elimádkozom legalább egy tizedet és felajánlom az
Egyházért és a világért.