XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2014. október 6., hétfő

Október 6.



Szt. Ágoston. Confessiones X, 27, 38 (Te bennem voltál, és én kívül voltam saját magamon.)

,,Oly későn szerettelek meg Téged, te mindig új és régi Szépség, későn szerettelek meg. De hogyan történhetett ez: Te bennem voltál, és én kívül voltam saját magamon. Hívtál engem, és a kiáltásod legyőzte a süketségemet; felragyogtál, és fényességed elűzte vakságomat; illatod felhője felgomolygott és belélegeztem, és most epedek utánad; megízleltelek, és most éhezem és szomjazom Rád; megérintettél, és fellángoltam a békességért, amely Tőled való.''

Mindig azt akarjuk tudni, hogy mi miért van, hogy honnan származnak a dolgok? Nekem volt egy testvérem, aki szétszedte a rádiót és az elektromos készülékeket, hogy megtudja, hogyan működnek a dolgok. Hogyan rakták őket össze? Te meg én hogyan lettünk? Ki adta az életet? Az élet és a szeretet Istentől jön. A te életedet és a mi életünket, Isten adta. És a szívem, a te szíved és mindnyájunk szíve Istent szívét keresi:
A szíved keresi életed teremtőjét; keresi Istent, mert Isten az élet gyökere, Ő adta az életet.
Egyszer olvastam Szent Ágoston életről, Ő az igazságot kereste, nem volt hívő. Az élete üres volt, nem volt boldog. Míg egy nap találkozott az Úrral és így nyilatkozott:"Magadnak teremtettél bennünket Istenünk, és nyugtalan a szívünk, amíg meg nem nyugszik Tebenned!"
Feladat a mai napra: Engedd, hogy szíved keresse élete teremtőjét. Hol, milyen módon tapasztalod jelenlétét?