XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2015. március 21., szombat

Nagyböjti hétköznapi lelkigyakorlat: 4. hét, 7. nap



Napi elmélkedéshez:      


A mai imádságunkban tekintsünk vissza az elmúlt hétre és az egész lelkigyakorlatra. Visszaolvashatjuk, amit feljegyeztünk magunknak. Kérjük a Szentlélek segítségét, hogy megláthassam az összefüggéseket, az ívet, amit bejárhattam, az utat, amit az Isten megtett velem. Melyek voltak számomra ennek az útnak sarkalatos pontjai, eseményei? Kérjük a Szentlélek kegyelmét, hogy vegyen minket maga mellé, és megláthassuk azt is, hogy Isten számára mik voltak ennek az útnak a sarkalatos pontjai és eseményei.
Írjunk magunknak egy összegzést a lelkigyakorlatról. A következő kérdések segíthetnek benne:
·        Melyik szentírási idézet, vagy történés, találkozás érintett meg leginkább? Milyen módon kapcsolódott az ahhoz, amit élek?
·        Hogyan vezetett engem az Isten? Mi volt fontos számára? Látom-e lelkigyakorlatom aranyfonalát?
·        Van-e olyan kép, ami összefoglalja számomra, amit megéltem? Milyen kép ez? Esetleg hogyan köszön vissza a kép, amit a lelkigyakorlat kezdetén választottam magamnak?
·        Hol és hogyan tapasztaltam Isten jelenlétét, vezetését? Tudtam-e engedni, hogy vezessen?
·        Mi volt számomra nehéz? Mivel birkóztam a legtöbbet? Mire szeretnék majd jobban odafigyelni életemben?
·        Mit ismertem fel Istenről és önmagamról? Melyik lett számomra a legfontosabb tapasztalat Istenről?
·        Milyen kegyelmet kértem és kaptam az Istentől? És most, a lelkigyakorlat végén milyen kegyelmet szeretnék kérni a következő időszakra?


Feladat a mai napra: Felkészülök a megosztásra. Felírom magamnak a számomra legfontosabb felismeréseket, képet, mondanivalót.

--- A lap hátsó oldalát felhasználhatjuk feljegyzéseknek! ---

Visszatekintés a napra: Saját szavaimmal hálát adok Istennek mindazért a kegyelemért, ajándékért, amiben részesülhettem a lelkigyakorlat ideje alatt. Kérem a Szentlélek segítségét, hogy hűségesen folytatni tudjam Jézus követését mindennapjaimban, különösen most, az ünnepek közeledtével. Ő formáljon, vezessen továbbra tetszése szerint. Lezárom napomat a Miatyánk lassú, tudatos elimádkozásával.