XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2015. július 28., kedd

Július 28.



Jn 15,9                                (szeretetközösség)
Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben.
A szentháromságos közösség szeretetközösség. Isten lényege a szeretet: Az Isten szeretet, és aki kitart a szeretetben, az az Istenben marad, s az Isten is benne marad (1Jn 4,16). A szeretet mindig közösséget hoz létre azzal, aki kitart a szeretetben. Ezt olykor is tapasztaljuk, amikor idegenekkel találkozunk. Rögtön úgymond „egy húron pendülünk” amikor azt vesszük észre a másikon, hogy ő is szeret. A szeretet velünk született tulajdonság, azért tudunk szeretni, mert Isten, akitől származunk, és aki magához hasonlóvá tett minket, szeretet. Jézus oly sokszor utal a szeretetközösség valóságára: Aki szeret engem, az megtartja tanításomat, s Atyám is szeretni fogja. Hozzá megyünk és benne fogunk lakni (Jn 14,23). Azon a napon majd megtudjátok, hogy Atyámban vagyok, ti bennem, s én bennetek. Aki ismeri és teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. Én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki (Jn 14,20-21). A szeretet a másik javát keresi. A szeretetközösség csak ott létezik, ahol mindenki a másik javát keresi, ahol komolyan veszi, meghallgatja a másikat, ahol szívügye lesz a másik boldogsága. A Szentháromsággal való szeretetközösség egyben üdvösséget jelent, az örökkévaló boldogság elnyerését. Azon is láthatjuk, hogy Jézus tényleg mennyire szeret minket, hogy azt akarja, hogy ott legyünk, ahol ő, hogy hozzánk akarnak jönni és bennünk akarnak lakni. És hogy e közösség elnyerését biztosítsa számunkra, megadta nekünk a Szentlelket: S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek (Jn 14,26). Családunk mennyire tükrözi vissza a Szentháromság szeretetközösségét?
Feladat a mai napra:  Gondolkozzunk el a mai napon, hogy családunk mennyire szeretetközösség, esetleg hol van a zavaró tényező és mit tehetek annak érdekében, hogy egyre inkább azzá váljon?