XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2017. január 5., csütörtök

Január 5.



Jn 10,10-15.17-18            (azért jöttem, hogy életük legyen és bőségben legyen)
A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson. Én azért jöttem, hogy életük legyen és bőségben legyen. Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja juhaiért. A béres azonban, aki nem pásztor, akinek a juhok nem sajátjai, otthagyja a juhokat és elfut, amikor látja, hogy jön a farkas. A farkas aztán elragadja és szétkergeti őket. A béres azért fut el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor, ismerem enyéimet, és enyéim is ismernek engem, mint ahogy az Atya ismer engem és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. Azért szeret az Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd újra visszavegyem. Nem veszi el tőlem senki, magam adom oda, mert van rá hatalmam, hogy odaadjam, és van rá hatalmam, hogy visszavegyem. Ezt a parancsot kaptam az Atyától.”

Jézus az igazi jó pásztor, aki csak jót akar nekünk: „Én azért jöttem, hogy életük legyen, és bőségben legyen.” De mit is jelent az élet? Milyen az élet bősége, amiről beszél? Sokszor arra gondolunk, hogy anyagi javakban való bőségről beszél. De az igazi bőség a szív bősége. Hiszen lehet valaki szegény, és mégis a világ legboldogabb embere, és lehet valaki anyagilag gazdag, de a világ legszomorúbb embere. Mi az, ami igazán táplálja és boldoggá teszi a szívünket? Nemde leginkább az, hogy ismerve és gondozva érzem magam? Ott vagyunk igazán otthon, ahol tudjuk, hogy ismernek, és azok lehetünk, akik vagyunk, mert elfogadnak és szeretnek bennünket. Mennyire igaz ez Istenre! Ki az, aki jobban ismerne engem, mint maga Isten, aki kigondolta életemet és megalkotott engem? Ezt is biztosítja Jézus nekünk: „Én vagyok a jó pásztor, ismerem enyéimet, és enyéim is ismernek engem”.
Ki az, aki jobban szeretne mint Ő, aki mindent megad nekem arra, amire szükségem van (kezdve a legelemibb dolgoktól: az egészségemet, mozgékonyságomat, az eszemet, a napot, a családomat, a munkahelyemet, a mindennapi ennivalómat, és sorolhatnánk tovább a listánkat, amely sokszor oly természetesnek tűnik számunkra, hogy van)? Sőt a saját életét is odaadja: „Életemet adom a juhokért.” Vajon milyennek kell lennie istenkapcsolatomnak, hogy észrevegyem minden tárgy és személy mögött, hogy Ő ismer és jóságosan, irgalmasan szeret engem?
Feladat a mai napra: A mai nap folyamán Jézusnál ki-be járok és élvezem éltető közösségét.